петак, 6. октобар 2017.

Podela uloga- Gvido Tartalja

Lica: REDITELJ, MIRKO, PAVLE, BRANKO, MILE i DEVOJČICA
(Na pozornici je sto za kojim sedi Reditelj, koji pred sobom drži neke hartije. Sa desne strane su stolice na kojima sede Dečaci i Devojčica)

REDITELJ: Sada, drugovi, kada ste saslušali sadržaj komada, koji ćemo izvesti na školskoj priredbi, hajde da pređemo na podelu uloga, a onda ćemo krenuti sa probom. Slažete li se?
SVI: Slažemo! Slažemo!
REDITELJ: Dobro, da počnemo. Da vidimo, ko će u našem komadu glumiti magarca? (Nastane tajac. Svi dečaci ćute pokunjeni i oborene glave. Nakon kratke pauze)Dakle, drugovi, pitam vas: Ko će igrati magarca? Hajde neka se javi ko će. pa da pređemo na ostale uloge. Nemamo vremena da gubimo. (Dečaci i dalje sede onako i ćute. Devojčica se smeška)Drugovi, nemojmo tako. Hoćemo li da igramo ovaj komad ili nećemo?Nećemo valjda da ga odbacimo samo zato što ne možemo da podelimo uloge. Hajde Mirko, hoćeš li ti?
MIRKO: A ne, ne, ja ću igrati Vučjaka. Umem svojski da lajem i da režim. Bolji čuvarkuća ne treba. Evo;
Vauuu, vauu, vauuuu.....
REDITELJ: Dobro. Onda ti, Pavle.
PAVLE: Izvini, ja ću biti lav. Ja mogu da riknem da me čuju odavde do zoološkog vrta. A onda se tamo sve zveri pokunje i skupe, a samo mi lav odgovara: Uuuuuuuuu
REDITELJ: Dobro, onda ćeš ti biti lav. Ali ko će biti magarac? Branko, hoćeš li ti?
BRANKO: A ne, ja ću biti lovac. Ja sam najbolji strelac u razredu (Pokazuje dečju pušku, koju je do tad držao između nogu)Evo, ja se od svoje puške ne odvajam ni danju ni noću.
REDITELJ: Ma dobro, drugovi, neko ipak treba da igra magarca, ako ne želimo da otkažemo našu tačku.Mile, hoćeš li ti?
MILE: Ja ću igrati pajaca. (Naglim pokretom zapraši puderom lice i onda izlazi pred rediteljev sto)Prevrtaću se sve ovako(Prevrne se nekoliko puta preko glave. Ustane)Ako treba, mogu i pedeset puta.
REDITELJ:Eto sad! Ne možeš ni ti! Dobro, pa ko će onda da igra magarca?(Ljutito)Čujete li me vi!?
DEVOJČICA: (ustane, priđe reditelju i nešto mu šapne, pa se vrati na svoje mesto)
REDITELJ: (se smeška)Ah, da, zaboravio sam da vam kažem nešto vrlo važno. Rekao sam vam da u komadu magarac treba da jede seno koje leži pred njim. Da, tako će izgledati gledaocima, a on će, u stvari, jesti štrudlu sa makom. (Među dečacima nastade komešanje)Štrudla će se nalaziti u jaslama usred sena, ali tako da to gledaoci neće videti. To je trebalo odmah da vam kažem. Dakle, drugovi, ko se javlja da igra magarca?
MIRKO: Ja ću! Ja umem da njačem bolje nego pravi magarac! Ia, ia, iaaaa! 
PAVLE: Ja ću! Ja ću! Ja umem da se ritam kao niko (pokazuje) 
BRANKO: Ne, ne, ja ću! Umem da se ukopam u mestu da me niko ne može pomeriti. Neće me maći ni deset njih. (Zauzima pozu) Probajte pa vidite. 
MILE: Ja ću! Ja ću! (Priđe reditelju) Umem da se valjam i da dižem sve četiri u vis kao pravi magarac! (Legne na leđa i diže ruke i noge u vis i njače) Ia, ia, iaaaaaa! 
SVI DEČACI: (uglas) Ja ću! Ja ću! Ja ću! 
REDITELJ: Ej, stanite malo! Otkud sad odjednom svi hoćete da igrate magarca? Toliki mi magarci nisu potrebni. Ja za ovaj komad tražim samo jednog, i potražiću ga negde drugde (Izađe a dečaci ostaju pokunjeni)

ZAVESA



4 коментара: